My Girlfriend Is A Gumiho

Ok, firstly, I know this blog is sooooo dusty coz I’ve left it since January. But I came back! Don’t you guys happy? Lol I don’t think anyone will read my lame posts here. Hmm never mind. Wanna introduce you my favourite Kdrama for this year.
*drum rolls*

Details

  • Title: 내 여자친구는 구미호 / Nae Yeojachinguneun Gumiho
  • Also known as: My Girlfriend is a Gumiho
  • Genre: Romance, comedy, fantasy
  • Episodes: 16
  • Broadcast network: SBS
  • Broadcast period: 2010-Aug-11 to 2010-Sep-30
  • Air time: Wednesday & Thursday 21:55

Synopsis

Cha Dae Woong is a cowardly and extremely immature man who accidentally set free a nine-tailed fox who was imprisoned for over 500 years. The fox began to take the form of a beautiful woman who follows Dae Woong, causing misunderstandings that she is his girlfriend. Although the man enjoys the attention and envy that people around him is giving, he is also always in extreme fear that the gumiho may want to feed on his liver to become human. But when both of them falls for each other as time goes by, the gumiho’s enemy appears causing an unexpected twist in their lives.

*taken from Viikii, coz the synopsis in Dramawiki is too short*

 

Okay, people. Lets meet the hero and heroin~~

Lee Seung Gi as CHA DAE WOONG


Profile

  • Name: 이승기 / Lee Seung Ki (Lee Seung Gi)
  • Profession: Singer and actor
  • Birthdate: 1987-Jan-13
  • Birthplace: Korea
  • Height: 182cm
  • Weight: 70kg
  • Star sign: Capricorn

Hmm.. I must say, I really love this guy. His acting are so real. Dunno how many times I cried when I saw him crying in this drama. His character in the first few episodes is annoying and selfish, just like when he acted as Sun Woo Hwan in Shining Inheritance. A total spoiled brat. But as this drama moves on, Dae Woong gradually changed. Now, I really acknowledge him as the guy who makes 70% ratings for every drama or tv shows he’s in.

Shin Min Ah as GUMIHO (MI HO)


Profile

  • Name: 신민아 / Shin Min Ah
  • Real name: 양민아 / Yang Min Ah
  • Nickname: Do Duk Do Duk
  • Profession: Model and actress
  • Birthdate: 1984-Apr-05
  • Birthplace: South Korea
  • Height: 168cm
  • Weight: 48kg
  • Star sign: Aries
  • Blood type: O
  • Family: Older sister and younger brother
  • Talent agency:Star M Entertainment

This girl. Is. Super. Duper. Cute. Chincha. Sooooooo cute, and beautiful too. Really really really like her acting as gumiho. I love to see her happy face when she gets to eat beef (she said her most fav is beef, second is ham and third is chicken XD). Since she was imprisoned for more than 500 years, she was really happy trying and learning new things in this modern world. Her character as gumiho is very honest, frank and innocently beautiful. Gosh. If I were a man, I’ll go and propose her right away. Haha! My favourite line of hers is “Woong-ah~” and “Naneun nomu nomu nomu nomu chua!” Oh cheongmal. Can’t believe she’s actually 26 this year. Aigoo.

No Min Woo as PARK DONG JOO


Profile

  • Name: 노민우 / No Min Woo (Noh Min Woo)
  • Profession: Actor and singer
  • Birthdate: 1986-May-29
  • Height: 183cm
  • Weight: 60kg
  • Star sign: Gemini
  • Talent agency: SM Entertainment

He’s the bad guy here. But he’s hot lol. It’s very funny because everytime he appears, everybody (which I’m 100% sure they are GIRLS) commenting and spazzing like crazy.  They always said ‘Oh, min woo so hot’, ‘his neck is so sexy’, ‘he’s cruel but I love him coz he’s hot’ etc. I just laughed reading such reactions whenever this guy appears. And he definitely has his own theme song. Since he’s bad, his theme song also sounds scary and bad. But what do you guys think the commentators had said? ‘I love this sexy song’, ‘sexy song for a sexy guy’ etc. Lol, girls, please behave! >.< But, him being such a cruel person, there’s a reason behind it. You guys have to watch it. In the end, I do feel pity to him. Aha! Just remember one comment said ‘Dong Joo, leave Mi Ho and come to me instead’. LOL. Just.. LOL.

Other characters >>>

Park Soo Jin as EUN HYE IN


Poor her. Everyone hate her and badmouthing her. Some even called her Timon! Lmao.

Hyo Min as BAN SUN NYEO & Kim Ho Chang as KIM BYUNG SOO


They said he looks like Ryan Higa lol. You guys know Ryan? Click here.

Yoon Yoo Sun as CHA MIN SOOK & Sung Dong Il as BAN DOO HONG


Lol. Really love this couple. “Real Action, My Dream” couple. They’re hilarious! Hong sisters are brilliant!! 😀

—-

More photos >>>

credits to: dramawiki, dramabeans, viikii

Advertisements
This entry was posted in hangguk and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to My Girlfriend Is A Gumiho

  1. shin min ah you are very cute and pretty , and you are my usang or idol , i hope that you can chat in facebook cause i wanna ask you something about your , tv series my grlfriend is a gumiho i like it very much and i hope that show has book 2 story , i love you mi ho take care love yah! girl , if you can just send a letter to my facebook, paulene dilag profile .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s